Tīnūžu sākumskolas vizuālās mākslas un dizaina un tehnoloģiju skolotāja Ilze Baltruka piedāvā savu pieredzes stātu par materiālo resursu taupīšanu, atkritumu apsaimniekošanas un šķirošanas procesu, radošu pieeju un uzdevumu diferencēšanas iespējām, veidojot papildu uzdevumu no otrreizēji lietota kartona.
Kā veidot tādu mācību vidi grupā un klasē, kurā ir droši mēģināt un kļūdīties?
Kā atklāt un attīstīt ikviena stiprās puses, intereses un talantus?
Kā rast iespēju katram justies pamanītam un novērtētam?
6.klasē dizainā un tehnoloģijās ir temats “Otrreizēji izmantojamo materiālu izmantošana dizaina objektu izveidē”. Temata mērķis: mācēt saskatīt dažādu materiālu izmantošanas iespējas dizaina objekta darināšanā un praktiski darināt izstrādājumu. Mācību satura apguvei paredzētas 10 mācību stundas. Sasniedzamais rezultāts: iegūts priekšstats par otrreizēji izmantojamu materiālu pielietošanu un to daudzveidību; radusies izpratne, ka atkritumu šķirošana un otrreizējā pārstrāde ir nepieciešama, lai taupītu dabas resursus un enerģiju; no otrreizēji izmantojamiem materiāliem izveidots dizaina objekts aušanas tehnikā.
Temata apguves soļi:
- atkritumu apsaimniekošana;
- materiālu otrreizēja izmantošana;
- dizaina objekta izveideaušanas tehnikā;
- materiālu vākšana;
- dizaina objekta izveide no otrreiz lietojama kartona;
- modes skate.
Problēmas:
- skolēni ātri pabeidz aušanas uzdevumu;
- konkurence un salīdzināšanās savā starpā;
- vajadzīgs lēts materiāls un lielā daudzumā.
Risinājums:
- papildu uzdevums, piemēram, dizaina objekts no kartona vai papīra, taču pietiekami atraktīvs;
- uzdevums, kurā katram iespējams izpausties;
- kartona kastes, papīra iepakojums.
Ieskats Tīnūžu sākumskolas skolēnu darbos
Darba soļi uzdevumam aušanas tehnikā
Liels paldies Ilzei Baltrukai par radošām idejām!
Informāciju apkopoja Oksana Grimaļuka-Nazarova, ONIP tehnoloģiju jomas vadītāja