Mākslīgais intelekts – skolotāja palīgs, plānojot mācību procesu

Ikšķiles vidusskolas digitālā dizaina un projektu darba skolotāja, skolas IT mentors, tehnoloģiju mācību jomas vadītāja Monta Turciņa dalījās pieredzē par dažiem mākslīgā intelekta rīkiem, ko izmanto savā praksē. Šobrīd ir pieejami ļoti daudzi MI rīki, bet kuri der tieši skolotāja darbam?

MI rīkus var izmantot gan stundu plānošanā: ideju ģenerēšanā, mācību materiālu meklēšanā, personalizētu uzdevumu sastādīšanā; gan snieguma līmeņu aprakstu (SLA) veidošanai: automātiskai atsauksmju veidošanai, individualizētiem mācību uzdevumiem; gan testu veidošanai: dažādu formātu testu ģenerēšanai, adaptīvai testēšanai.

Darbnīcas dalībnieki uzzināja, ka uzvedne (prompts) ir kā ievadteksts vai uzdevums, kas tiek nodots mākslīgā intelekta programmai, piemēram, ChatGPT, Gemini u.c., lai iegūtu atbildi. Tie var būt daži vārdi, teikumi un pat garas detalizētas teksta rindkopas.

Monta Turciņa iepazīstināja ar šādiem MI rīkiem:

  • https://gemini.google.com 
  • Piemērots informācijas ieguvei, stundu plāna izveidei, aktivitāšu ideju iegūšanai un plānošanai, tematu ideju ieguvei u.c.
  • Darbojas latviešu valodā
  • Saglabā sarunu vēsturi
  • Iespēja pārbaudīt rezultātu avotus
  • Iespēja eksportēt un kopīgot
  • Bezmaksas.

  • https://gamma.app/ 
  • Piemērots prezentāciju, mājaslapu vai dokumentu izveidošanai.
  • Darbojas latviešu valodā.
  • Ir ierobežots “kredītu” daudzums, ko var izmantot bez maksas.

  • https://www.magicschool.ai/ 
  • Ļoti plašas un dažādas pielietojuma iespējas.
  • Darbojas angļu valodā.
  • Izglītības iestādēm bezmaksas.
  • Iespējams saglabāt izveidotos materiālus.

  • https://datorium.eu/lv/datorium-ai/ 
  • Piemērots stundu plāna izveidei, testu, SLA, praktisku uzdevumu un jautājumu izveidei.
  • Darbojas latviešu valodā.
  • Ir balstīts uz LR izglītības standarta SR.
  • 10 bezmaksas materiāli mēnesī.

Skolotāja atgādināja par drošību un ētiku:

  • veiciet datu un faktu pārbaudi;
  • nevadiet rīkā personas datus un citu sensitīvu vai ierobežotas pieejamības informāciju;
  • esiet piesardzīgi, izmantojot MI radīto rezultātu publiski;
  • neaizliedz izmantot MI, bet gan skaidro, iemāci to darīt jēgpilni;
  • un citi ieteikumi, izmantojot mākslīgo intelektu droši! (cert.lv).

Skolotāji praktiski darbojās grupās, izmēģinot piedāvātos rīkus. 

Liels paldies Montai Turciņai par kvalitatīvi sagatavotu un novadītu darbnīcu!
Informāciju apkopoja Oksana Grimaļuka-Nazarova, ONIP tehnoloģiju jomas vadītāja

Iepriekšējais Netradicionālas spēles ikviena iesaistei sporta stundās