Konferencē “Ieraugi. Iedvesmo. Iesaisti.” pedagogiem bija iespēja piedalīties Sandas Matvejas vadītajā darbnīcā “Apzinātības elementi grupas darbā”, kas sniedza praktisku ieskatu apzinātības vingrinājumu izmantošanā ikdienas pedagoģiskajā darbā. Nodarbības mērķis bija iepazīstināt dalībniekus ar vienkāršiem, bet iedarbīgiem paņēmieniem, kā ar kustību, elpošanu un uzmanības koncentrēšanu darbībai vairot mieru, līdzsvaru un klātesamību gan sev, gan bērniem.
Privātās pirmsskolas “Ķiparu nams” vadītāja Sanda Matveja dalās pieredzē par metodēm, kuras ikdienā izmanto savā izglītības iestādē, un to sniegtajiem ieguvumiem.
Ikšķiles Privātajā Montesori pirmsskolā “Ķiparu nams” jau vairāk nekā 17 gadus meklējam līdzsvaru starp bērna prāta un sirds izaugsmi. Mūsu darbā cieši savijas Montesori metode, apzinātības prakses un Klusuma skolas pieeja, radot vidi, kur bērni, skolotāji un ģimenes jūtas kā otrajās mājās – droši, pamanīti un pieņemti.
Apzinātība palīdz bērniem apgūt pašregulāciju un emocionālo līdzsvaru – viņi iemācās atpazīt emocijas, nomierināties, ieelpot un izelpot pirms rīkoties. Arī pedagogiem šī pieeja sniedz spēju būt klātesošiem un mierīgiem, kas veido harmonisku vidi visai grupai.
Mēs ikdienā izmantojam arī sociālo prasmju treniņu programmu “STOP 4–7”, kas stiprina bērnu spēju sadarboties, dalīties un risināt konfliktus ar cieņu. Tāpat pievēršamies brīvdabas pedagoģijai, jo daba dziedina un māca būt šeit un tagad.
Apzinātība mums nav tikai metode – tā ir dzīvesveids. Tā iedvesmo katru dienu atcerēties vienkāršo patiesību: “Ieelpā es nomierinos, izelpā – pasmaidu.”
Rakstu sagatavoja Sanda Matveja, privātās pirmsskolas “Ķiparu nams” vadītāja
Papildu iedvesmai un praktiskiem piemēriem var iepazīties Klusuma skolas pieejamajos video materiālos: