Ogres novadā aizvadīta pirmā Vasaras skola atbalsta komandām

Kad satiekas cilvēki, kuriem no sirds rūp bērnu labbūtība, iespējams paveikt vairāk, nekā šķiet. Šīs vasaras skola to vēlreiz apliecināja – tā kļuva par platformu, kur pedagogi un speciālisti trīs dienas intensīvi mācījās, dalījās pieredzē un meklēja jaunus risinājumus bērnu attīstības un labbūtības veicināšanai. 

No 12. līdz 14. augustam Jumpravas pamatskolā pirmo reizi norisinājās Ogres novada Izglītības pārvaldes rīkotā Vasaras skola atbalsta komandām. Vasaras skola ir turpinājums pedagogu profesionālās pilnveides ciklam, kas aizsākas mācību gada sākumā ar oktobra konferencēm “Ieraugi. Iesaisti. Iedvesmo” un noslēdzās ar Dažādības forumu, veltītu pozitīvas mācīšanās pieredzes radīšanai katram bērnam. Šogad Vasaras skolas galvenais fokuss bija komandas darbs izglītības iestādēs – īpaši labbūtības darba grupas ieguldījums visu bērnu mācīšanās pieredzes veidošanā.

Vasaras skolas mērķis ir veidot aktīvas un saliedētas komandas bērnu un jauniešu labbūtības veicināšanai skolās un pirmsskolās, attīstīt sadarbību starp dažādām izglītības iestādēm, kā arī izstrādāt atbalsta procesu plānu nākamajam mācību gadam. Galvenie akcenti – bērna vajadzību nodrošināšana, labbūtība un efektīvs komandas darbs, lai radītu atbalstošu mācību vidi.

Programma bija piesātināta ar iedvesmojošām lekcijām, praktiskiem uzdevumiem un diskusijām, kas ļāva dalībniekiem justies piederīgiem, sadzirdētiem un iedrošinātiem. Pedagogi dalījās ar savām sajūtām un atziņām par piedzīvoto pasākumā: “Paldies par  jauko pasākumu, skaisto skatuves noformējumu, sirsnīgo, cieņpilno attieksmi. Jutāmies gaidīti. Ļoti vērtīgas lekcijas, jo tās vadīja cilvēki, kuri reāli strādā  attiecīgajās jomās un dalījās savā pieredzē.”; “Visi izglītojamie ir īpaši, un katram ir nepieciešams mūsu atbalsts.”; “Lai kāds būtu rezultāts vai darba process, mēs no tā gūstam pieredzi”. Pedagogi un speciālisti atzina, ka veiksmīgam darbam iestādē ir svarīga stabila un vienota komanda, kuras mērķis ir nodrošināt bērna labklājību. Darbojoties kopā, daloties pieredzē, risinot izaicinājumus un smejoties kopā, katrs atklāja, ka sadarbība patiesi var būt patīkama un iedvesmojoša. 

Komandas darbs. Foto: Anita Saka

Šajās dienās dalībnieki ne tikai apguva jaunas metodes un iedvesmojošas pieejas bērnu attīstības veicināšanai, bet arī veidoja kontaktus, kas kļūs par atbalsta punktiem turpmākajā darbā. “Ieguvām daudz vērtīgu kontaktu,” atzina dalībnieki un uzsvēra, ka pedagoga un personāla atbildība ir nodrošināt, ka katrs bērns jūtas pieņemts savā iestādē. Viņi norādīja, ka jau jaunajā mācību gadā, izmantojot Vasaras skolā apgūtās pieejas, plāno ciešāk sadarboties ar kolēģiem un stiprināt atbalsta komandu darbu savās iestādēs: “Ciešāku sadarbību un regularitāti starp atbalsta komandu un veicināt apzinātu un pārdomātu atbalstu skolotājiem.”; “Plāna īstenošanas uzraudzību, komandas sastāva palielināšanu jeb pedagogu lielāku iesaisti komandas uzdevumu paveikšanā, uzlabot savu sadarbību ar pedagogiem.”.

Vasaras skola 2025 iezīmēja – tikai sadarbojoties un daloties pieredzē, var radīt vidi, kurā bērns aug, mācās un jūtas droši. Tieši tādēļ ikvienam profesionālim, kuram rodas iespēja piedalīties šādā pasākumā, ir vērts to izmantot – tā ir investīcija gan savā, gan bērnu nākotnē.

Īpašu paldies sakām Jumpravas pamatskolas direktorei Arīdai Māršai un direktora vietniecei Evitai Pukstei par atsaucību un nenovērtējamo atbalstu – bez viņu ieguldījuma šī Vasaras skola nebūtu bijusi tik piepildīta.

Saite uz pasākuma fotogaleriju.

ONIP metodiķe iekļaujošā izglītībā Sintija Anča

Pasākums finansēts ar Eiropas Sociālā fonda Plus finansētā projekta Nr. 4.2.2.3/1/24/I/001 “Pedagogu profesionālā atbalsta sistēmas izveide” piešķirtajiem izmaksu līdzekļiem.

Iepriekšējais Dažādības forums Ogresgalā: kā ieraudzīt bērnu un stiprināt atbalstu skolās

EGovt Template - Mad UX © 2022. All Rights Reserved