Dažādības forums Ogresgalā: kā ieraudzīt bērnu un stiprināt atbalstu skolās

  1. jūnijā Ogresgala pamatskolā notika Dažādības forums praktiska konference par to, kā ieraudzīt bērnu. Atskata video uz pasākumu.

Forumā piedalījās 179 dalībnieki no 37 izglītības iestādēm. Pasākumu organizēja Ogres novada Izglītības pārvalde sadarbībā ar Ogresgala pamatskolu.

Dažādības forumā Inese Lapsiņa, sertificēta klīniskais un veselības psihologs-pārraugs, LU lektore, kognitīvi biheiviorālās terapijas speciāliste-supervizore skaidroja sociālās trauksmes būtību “Sociālā trauksme bērniem   kā atpazīt un kā skolotājs var palīdzēt bērnam sociālās trauksmes gadījumā” (video).

Anna Zaula, Rīgas Jaunciema pamatskolas direktora p.i., MOT programmas trenere dalījās pieredzē par “Cieņpilna saruna ar vecākiem par dažādām bērna grūtībām mācību procesā, respektējot vecāku viedokli un saglabājot uz sadarbību vērstas attiecības” (video).  

Forumā  dalībnieki dažādās darbnīcās ieguva praktiskus rīkus, kas noder  mācību un uzvedības grūtību novēršanā, guva padziļinātu priekštatu par bērnu uzvedības cēloņiem un efektīvām pieejām uzvedības vadībai, pilnveidoja prasmes plānot un organizēt sarežģītas sarunas ar vecākiem, ieguva pieredzi mācību vides veidošanā, lai tā būtu pieejama katram bērnam. Saite uz darbnīcu prezentācijām.

Galvenās dalībnieku atziņas pēc Dažādības foruma

  • “Pati svarīgākā ir dažādības PIEŅEMŠANA!”
  • “Galvenais darīt, nevis tikai zināt! Svarīgi atbildēt sev “Ko es varu darīt un vai es vēlos to darīt?”” “Uzņemties atbildību un meklēt risinājumu!”
  • “Svarīgi runāt ar vecākiem par sarežģītām situācijām- neizvairīties, bet konstruktīvi runāt par bērna vajadzībām.” 
  • “Uzvedības vai mācīšanās grūtības nav rakstura vaina vai slinkums, bet signāls par vajadzībām, kuras bērns nevar citādi paust.”
  • “Bērnu sociālo trauksme cik būtiska ir skolotāja loma šādās situācijās. Ieguvu dziļāku izpratni par to, kā palīdzēt bērnam justies drošāk un pakāpeniski iesaistīties grupas darbībā.”
  • “Lai panāktu rezultātu, ir jāstrādā komandā.” “Pēc foruma arvien biežāk uzdodu sev jautājumu:Ja nebūtu dažādības, vai mēs tiešām regresētu?””
  • “Sapratu, ka man arī ir vērtīga pieredze un es gribētu ar to dalīties”

Foruma dalībnieki izvirzīja vairākus jautājumus, no kuriem daļu iekļāvām Vasaras skolas atbalsta komandām norisēs: Kā stiprināt atbalsta komandas izglītības iestādēs, lai atbalsts nebūtu formāls? Kā ieinteresēt bērnu mācīties? 

Ņēmām vērā ierosinājumu katras jomas atbalsta komandas speciālistiem sanākt kopā un apspriest vai risināt aktuālus jautājumus, kā arī dzirdēt citu novadu vai profesionāļu pieredzi. 

Dažādības foruma dalībnieku aktualizēto vajadzību kontekstā turpmākajā mācību gadā

  • piedāvāsim pedagogiem atbalstu bērnu lasītprasmes veicināšanai; 
  • organizēsim pasākumu, lai izskaidrotu sporta pozitīvo ietekmi uz bērniem un jauniešiem ar dažādām mācīšanās vajadzībām;
  • piedāvāsim profesionālo pilnveidi sociāli emocionālo prasmju attīstīšanā;
  • pilnveidosim pedagogu prasmes bērnu un jauniešu mācīšanās vajadzību savlaicīgai identificēšanai; 
  • dalīsimies pieredzē par dažādiem atbalsta mehānismiem bērnu un jauniešu labbūtības veicināšanai;
  • darbsemināros dalīsimies ar konkrētiem piemēriem, materiāliem un risinājumiem ikdienas darbam ar bērniem un jauniešiem dažādām mācīšanās vajadzībām;
  • turpināsim pilnveidot prasmes komunicēt ar sarežģītiem vecākiem. 

Nākamais Dažādības Forums notiks 2026. gada 12. martā, kad satiksimies, lai dalītos pieredzē,  kā mums veicies ar iegūto zināšanu izmantošanu praksē.

Aicinu visus, kas pirms Dažādības foruma šaubījās, vai pieteikt savus pieredzes stāstus, bet foruma laikā sajuta, ka arī gribētu dalīties ar savu stāstu, pieteikt tos gan oktobra konferencei, gan nākamajam Dažādības forumam!  Jautājumi sevis iedrošināšanai.

Saite uz pasākuma fotogaleriju.

ONIP Izaugsmes atbalsta jomas vadītāja Ingūna Kaniņa

Pasākums finansēts ar Eiropas Sociālā fonda Plus finansētā projekta Nr. 4.2.2.3/1/24/I/001 “Pedagogu profesionālā atbalsta sistēmas izveide” piešķirtajiem izmaksu līdzekļiem.

Iepriekšējais Kas veido labbūtību mācību procesā?

EGovt Template - Mad UX © 2022. All Rights Reserved