Iezīmējiet kalendārā šī gada 22. un 23. oktobri, kad notiks Ogres novada skolotāju konferences “IEraugi. IEdvesmo. IEsaisti.”!
Konferencēs dalīsimies pieredzē par pozitīvu mācību pieredzi katram un vērtēšanu mācīšanās atbalstam – 22. oktobrī pirmsskolā un sākumskolā (1.-3. klase), 23. oktobrī – pamatskolā (4.-9. klase) un vidusskolā, turpinot un padziļinot 2024. gada konferencēs iesākto.
Aicinām pirmsskolu un skolu skolotājus, vadības un atbalsta komandu pārstāvjus līdz 2025. gada 16. jūnijam pieteikt savus pieredzes stāstus Ogres novada skolotāju konferencēm!
Aicinām uz sarunu par šiem jautājumiem. Izmantojiet tos kā ierosmi pārdomām un iedvesmai, izvēloties pieredzes stāstus, ar kuriem vēlētos dalīties. Būsim pateicīgi arī par stāstiem, kas atbild uz jautājumiem, kuri šeit nav minēti.
1. Pozitīva mācību pieredze katram. Ar kādiem veiksmes stāstiem, izaicinājumiem, secinājumiem un jautājumiem esat saskārušies? Kādi rīki, paņēmieni vai pieejas Jums palīdzējuši:
- veidot drošu, bērniem un jauniešiem motivējošu mācību vidi;
- veidot pozitīvas, cieņpilnas un empātiskas attiecības ar bēniem un jauniešiem;
- sekot līdz katra bērna izaugsmei, saskatīt viņu stiprās puses un mācīšanās vajadzības, savlaicīgi sniedzot nepieciešamo atbalstu;
- diferencēt mācību procesu, nodrošinot vienlīdzīgas iespējas ikvienam;
- iesaistīt bērnus un jauniešus lēmumu pieņemšanā par viņu mācībām;
- sadarboties ar atbalsta personālu, lai pamanītu un atbalstītu katru skolēnu;
- veidot veiksmīgu sadarbību ar vecākiem, atbalstot bērnu un jauniešu mācīšanos.
2. Vērtēšana mācīšanās atbalstam. Ar kādiem veiksmes stāstiem, izaicinājumiem, secinājumiem un jautājumiem esat saskārušies? Kādi rīki, paņēmieni vai pieejas Jums palīdzējuši:
- plānot vērtēšanu visa mācību gada ietvaros;
- īstenot formatīvo vērtēšanu, kas atbalsta mācīšanos;
- sniegt efektīvu atgriezenisko saiti;
- pilnveidot summatīvo vērtēšanu;
- sekot bērnu un jauniešu ilgtermiņa prasmju attīstībai;
- novērtēt kompleksu sniegumu (SLA);
- analizēt bērnu un jauniešu sniegumu;
- izmantot vērtēšanas rezultātus lēmumu pieņemšanā par tālākām mācībam;
- iesaistīt bērnus un jauniešus sava snieguma izvērtēšanā un pilnveidē.
Konferences sesiju formāti
Pieredzes stāsts (7–15 min) – Runātāji īsi un konkrēti dalās ar savu pieredzi, uzsverot būtiskākos secinājumus, atziņas un iedvesmas avotus. Pieredzes stāsti tiks apvienoti divu veidu sesijās:
- Prezentāciju sesija – 60 minūšu laikā divi vai trīs runātāji prezentē vai demonstrē savu pieredzi auditorijai.
- Apaļā galda saruna – sarunas formāts nelielā grupā, kur dalībnieki savstarpēji dalās pieredzē un diskutē par konkrētu tēmu.
Darbnīca (60 min) – Praktiska nodarbība, kur dalībnieki aktīvi iesaistās kādā konkrētā pedagoģiskā paņēmiena vai pieejas apguvē. Darbnīcā ietverta metodes demonstrācija, tās skaidrojums, vingrināšanās iespējas, atgriezeniskā saite.
Dalībnieku skaits var tikt ierobežots līdz 30 cilvēkiem.
Meistarklase (60 min) – Skolotājs vai vadītājs vada stundu, nodarbību vai sarunu tieši tā, kā to dara ar skolēniem, jauniešiem, skolotājiem vai savu komandu. Dalībnieki šajā procesā piedalās kā klātesoši vērotāji vai aktīvi dalībnieki.
Meistarklasē uzsvars tiek likts uz praktisko pieredzi un izvēlētās pieejas filozofijas skaidrojumu.
Savus pieredzes stāstus vienā no konferencēm piesakiet šeit:
22. oktobrī – pirmsskola un sākumskola (1.-3. klase)
23. oktobrī – pamatskola (4.- 9. klase) un vidusskola
Visi konferences runātāji saņems apliecinājumu par pieredzes stāsta demonstrēšanu konferencē.
Neskaidrību gadījumā par pieredzes stāsta pieteikumu jautājiet ONIP galvenajai metodiķei Dainai Rusulei e-pastā: daina.rusule@onizglitiba.lv vai pa tālruni +371 26059503.
Konference tiek finansēta ar Eiropas Sociālā fonda Plus finansētā projekta Nr. 4.2.2.3/1/24/I/001 “Pedagogu profesionālā atbalsta sistēmas izveide” piešķirtajiem izmaksu līdzekļiem.
